StatCounter

Translate

mercredi 22 avril 2015

Plein les yeux!

Avoir les yeux hypersensibles est bien inconfortable.
Instiller la goutte de collyre au bon endroit aussi...
C'est donc sans enthousiasme que j'ouvre l'une des boîtes de dosettes qui m'ont été prescrites...
Et là, surprise! je n'en crois pas mes yeux! Voilà ce que je découvre:
Having too sensitive eyes isn't comfortable.
Neither instilling the eyedrop in the right place... 
So I'm not enthusiastic when I open the box of eyedrops pods which have been prescribed...
And then, surprise! Here is what I discover:

Non, vous ne voyez pas?
Eh bien voici ce que j'en ai fait:
Don't you see?
Well here's what I made with them:


Ces dosettes ressemblaient trop à des tubes de peinture pour que je les jette...
These pods looked like paint tubes so I couldn't throw them away...



























J'ai commencé par une toile collée sur un carton...
I started with a canvas glued on a carboard...
 ... sur lequel j'ai collé les tubes, deux pinceaux et une palette découpée dans la feuille de bois d'une boîte à fromage. 
On which I glued the tubes, two brushes and a palette cut in a cheese box wooden sheet.
 Le tout est couvert de Gesso.
All is covered with Gesso.
 J'ai fait la peinture sortant des tubes avec de la pâte texture appliquée avec une poche à douille.
I made the paint with texture paste in a piping bag.


Puis j'ai passé plusieurs couches d'encres et de peintures.
And I sprayed and put layers of inks and paints.



 Avec six mois de traitement... j'aurai encore d'autres créations à vous montrer!
For a six months treatment... I will show you more creations in the future!

Create!

J'inscris cette toile aux challenges suivants:
Altered Eclectics, "anything goes",

Recycle, re-purpose and re-invent, "anything goes"
Mixed Media World, "use bright colours".


8 commentaires:

  1. (Pour les yeux sensibles, bienvenue au club!!!)
    J'adore cette idée de faire de la récupération, et bravo pour le résultat.

    RépondreSupprimer
  2. What a brilliant idea, Lys - I love how you were inspired by the eye-drop bottles, and your finished canvas looks fantastic. Wonderful work!
    Alison xx

    RépondreSupprimer
  3. So creative and what genius use of re-using old items! Thanks for joining us at Mixed Media World xx

    RépondreSupprimer
  4. Beautiful project. Love the technique and the colours. Thank you for joining us at Altered Eclectics this month. Judy DT

    RépondreSupprimer
  5. Really, really clever and gorgeous! Everything is useful! Jenny x

    RépondreSupprimer
  6. Oh this is fantastic and genius! What a positive way to deal with an irritating situation. Love that you added the paint squirts outside the tube. Awesome job! ~Niki

    RépondreSupprimer
  7. Great recycling and love how your canvas turned out. Just beautiful. Thank you for joining us on Recycle, Re-Purpose & Re-Invent and look forward to seeing more from you in the future.
    :) Chris / CS Designs

    RépondreSupprimer

Merci pour votre commentaire!